WYODRĘBNIONE STRUKTURY

A jednak z jakiegoś powodu rodzice regularnie zauważają błędy słowotwórcze, natomiast zu­pełnie na ogół nie dostrzegają błędów składniowych. Dzieje się wobec tego tak, że nawet przygodni obserwatorzy języków o   dobrze rozwiniętej morfologii mają świadomość twórczego aspektu procesu konstrukcji zdania, zaś. przypadkowi obser­watorzy języka angielskiego mogą dojść do przekonania, że uczenie się języka to po prostu proces zapamiętywania tego, co się usłyszy.Wyodrębnianie skończonej struktury o nieskończonym potencjale generatywnym to proces, który zostaje prawie (choć nio- zupełnie) zakończony, zanim jeszcze dziecko osiągnie wiek szkolny (niektóre wyjątki znajdziemy w pracy 0. Chomsky, 1969, a bez wątpienia istnieją i inno) i który dokonuje się bez nauczania w sensie bezpośredniego podawania reguł. Procesu tego nie potrafi wyjaśnić żadna z istniejących

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *